رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳) محلات مشهد مهمان محبان علی (ع) بودند نرخ مراکز اقامتی خراسان‌رضوی به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود ترافیک سنگین در محدوده مجموعه شهید بهشتی، میدان جانباز و تقاطع خیام مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران قالیباف در مشهد محدودیت ترافیکی ایجاد کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد: در خردادماه امسال، بیش‌از ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار سفر انجام شده است در خردادماه امسال، به بیش‌از ۲ میلیون زائر و مجاور در پایانه‌های مسافربری خدمت‌رسانی شده است شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) زمین‌های رهاشده رباط طرق مشهد پارکینگ می‌شود ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) بزرگراه‌های مشهد در مسیر اصلاح هندسی شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس
سرخط خبرها

بوستان دانش، فضایی علمی برای دانش آموزان مشهدی است| حمایت شورای شهر از مراکز علمی و تفریحی در شهر

  • کد خبر: ۱۹۳۷۹۸
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
بوستان دانش، فضایی علمی برای دانش آموزان مشهدی است| حمایت شورای شهر از مراکز علمی و تفریحی در شهر
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: تلاش می‌کنیم در حوزه بودجه از راه‌اندازی و احیای مراکز علمی و تفریحی که توسط مدیریت شهری، اداره می‌شوند حمایت کنیم.

فاطمه سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: یکی از تدبیر‌هایی که شورای ششم در برنامه‌های خود دارد برنامه‌های علمی به‌ویژه برای دانش‌آموزان و دانشجویان است.

سلیمی بیان کرد: پارک دانش که با المان‌های علمی ساخته شده می‌تواند آن را به قطب علمی در مشهد تبدیل کند و با توجه به اینکه بوستان دانش در منطقه قاسم‌آباد است دسترس‌پذیری خوبی برای مراکز دانشگاهی و علمی و دانشجویی دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد گفت: بوستان دانش از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان کشور راه‌اندازی شده است که جای بسی شکر دارد و اینکه جوانان ایرانی به این بوستان جذب شدند نشان از اهمیت رونق مراکز علمی و تفریحی از سوی شورای ششم شهر مشهد دارد.

فاطمه سلیمی تصریح کرد: تفاهم‌نامه مشترکی بین سازمان آموزش و پرورش خراسان و شهرداری تنظیم شد تا دانش‌آموزان نیز از این ظرفیت شهری استفاده کنند. این بوستان مکانی برای استعدادپروری و کشف استعداد دانش‌آموزان است.

عضو شورای شهر مشهد با ابراز امیدواری از حمایت مراکز علمی و تفریحی از مخاطبان خود گفت: امیدوارم دانش‌آموزان ما به‌واسطه حضور و استفاده از ظرفیت‌های بوستان دانش رشد علمی خوبی کسب کنند و در سطوح مختلف مسابقات و المپیاد‌های علمی شرکت و افتخارآفرینی کنند.

سلیمی با اشاره به وجود برخی مشکلات ساختاری در خصوص احداث مراکز علمی ابراز کرد: یکی از معضلاتی که در خصوص پارک‌های موضوعی وجود دارد این است که این بوستان‌ها ساخته می‌شوند، اما بهره‌برداری فرهنگی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد. از این رو شاهد هستیم بودجه‌های هنگفتی برای نگهداری از این بوستان‌ها صرف می‌شود بدون اینکه پیوست فرهنگی داشته باشد و هدفمند از آن‌ها توسط مخاطب ویژه خود استفاده شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد تأکید کرد: تلاش می‌کنیم در حوزه بودجه از راه‌اندازی و احیای مراکز علمی و تفریحی که توسط مدیریت شهری، اداره می‌شوند حمایت کنیم و این مراکز تقویت شوند و رونق بگیرند و مورد استفاده شهروندان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان قرار گیرند.

گفتنی است پارک موضوعی «دانش» یک پارک دانش بنیان است و برای دانش‌آموزان و دانشجویان در مشهد طراحی شده است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->